Tuesday, October 19, 2010

Grateful

Hi ya'll,

It is with a lot of joy that i'm announcing that coming Sunday, on the 24 October, I am finally getting baptise.

Yes, after being in church for a good 6 years, I am finally getting baptise.

It is extremely difficult for me to put into words on how i feel about this coming baptism. The many cumulative events that has occurred through out the past 6 years, and especially those that has happened this past one year, has resulted in me finally taking this step of faith.

It is difficult for me to describe those aforementioned events in details. And really, I don't think a short post like this one could do justice in recounting the many blessed times that has happened through out these past 6 years.

What I can tell you now though is this - that I am filled with anticipation and extreme joy counting down to Sunday.

This joy which first surprised me when i was 18, and which I gradually loss over time after, has taken many "stabs" at me this past year. This joy of knowing God anew is what I would like to share with you.

Venue:
Touch Centre
3 Marine Parade Central
11am

P.S: To those friends who has stood by all these while, thank you. This one is especially for you. I thank you, and i thank God for you. Most importantly, I hope to see you :)

P.P.S: To the cellies old and new, your unrelenting prayers and support has made a difference in my life. Thank y'all :)

Your Sincerely,
Jack


哈樓爛人親友團,

讀完了上則感人肺腑的宣言,你們應該會錯愣為甚麼突然已“爛人親友團”來稱呼讀華語的你們吧?

因為說實在的,在我FB朋友名單里,會讀中文的還真不多。會故意用繁體字來寫也是因為只有你們才會看得懂。

對,沒錯,這是為你們而寫的。你們這些既是 “爛人好友” 也是 “親友兄弟” 的哥兒們, 對你們林北不用太客套。客套反而奇怪。

轉眼間,我在教會也已有六年之久。在從認識上帝之前,到認識上帝之後,你們是唯一一群陪伴這我一起成長的伙伴吧?

你們也應該知道認識上帝之前的我有多爛吧?我的臭款,你們最清楚。

儘管如此,非常慶幸的,在爛, 我們過了這麼多年還是無廢話不談的好朋友。

希望我在認識上帝之後的期間,在你們面前也有做到了少許的生命見證。因借由了我父神的幫助,我相信你們也看到了我在個性上的一些進步。儘管在人品方面林北的確還是有待很大的改進,不過靠自己真的很難,靠上帝一切都可以!非常感恩的,長期以來難纏的陋習我也戒掉了一年之久。在這裡想跟你們分享的,也是這份能夠萬事都能依靠上帝的信心及喜悅。

也因為你們是朋友才會借次機會來告知你們上帝的美好。

如果不借機分享,我就真的是一個爛朋友。

如果你在我的身上也感受到了一些的不同,一些改變的話,那是因為上帝祂那鐵在十字架的愛改變了我。這份愛也讓我很貼切的在過去的一年感受到了非常深層的感動。

在這里也要特別乘機向你道謝,蘇義誠。如果當初你沒帶我上教會,今天的我鐵定是個沒盼望沒寄託的可憐人吧。謝謝你!

(以上那行,你讀了就算了。見面了,也別提。因為怕覺得噁心到想死。也怕你提起,我會K你。)

我是滿懷感激和感恩的盼望來臨星期天。因為連我爹娘都會到來!他們兩老也將會是第一次到我的教會來,上帝祂真是epic的超強!

10月24日那天,可以的話你們也一定要來幫我打氣!不行的話,也沒關係。因為往後我一定會更加盡力禱告,在慢慢跟你們分享上帝那份長存的愛:)

你們在學業上/事業上好好的加油吧。我也會繼續加油。上帝祝福你們!

毅文

1 comment:

  1. Hey dude,

    congratz on the up-coming baptism.

    ReplyDelete